Thursday, March 20, 2008

21) Paks, laisk, karvane- parimates aastates:D




Mul võtab palju aega enese kogumine, et siia uusi postitusi kirjutada:D mul on pea erinevaid mõtteid täis, nii et ma ei tea millest alustada..

Alustan vast sellest, et aeg-ajalt meenutan endale, kui väga ma kunagi hobust soovisin ja kui paljud unistavad oma hobusest. Paratamatult, muutub see tavaliseks ja igapäevaseks, mis pikalt juba ''olnud'' ning ei oska sellest enam NII palju rõõmu tunda. Tuletan endale tihti meelde, kui väga mul on vedanud ja kui palju ma teda armastan:) Üritan võtta poni olemasolu mitte iseenesest mõistetavana.


Olgu, kõigepealt- ma müüsin oma sadula 2 kuud tagasi maha, kuna leidus soovija ja kasutasin juhust ära. Aga tore on see, et ma pole siiani uut sadulat leidnud:D Ma olen 2 kuud sadulata ringi lasknud, egas siis midagi. Paneb mõtlema, kust ma selle üldse saan, mul kõrged nõudmised. Soomes on üks variant, mis hästi sobiks, aga natuke kallivõitu. Eestis polegi praktiliselt ja vahepeal kaalusin isegi e-bay st ostmist. Ma ei tea isegi veel täpselt, kust ma leian, praegu on olukord nii lootusetu, et olen isegi otsingud ära lõpetanud ja ootan kevadet, siis parem vaadata, kas sadul sobib, kui tal talve karva seljas pole. Tüütuks muutub niisama seljas loksumine, eriti maastikul, kus meie arvamused tempost poniga tihtipeale ei ühti ja võite ise ette kujutada ühte õmblusmasinat enda all (H).


Viimasel ajal suure sopaga oleme ainult maastikul käinud. Ilusate ilmadega oli vahepeal ikka väga mõnus ringi tuuritada, aga külmemaga ma enam ausaltöeldes väga ei viitsi. Olen mõned korrad veel üritanud ilma valjasteta maastikul käia, turvalisuse mõttes päitsed peas ja nöör käes, aga juhin nööriga ümber kaela. Pärast viimast korda enam väga ei kipu, enne kui olen kindel, et tal kevad mõtetes pole:D Päris ''vahvat'' sõitu sai tehtud. Kodupoole minnes tõstsin galoppi, aga see galopp ei tahtnud kuidagi ära lõppeda. Poni nagu poni ikka- oma jonni juba kergelt ei jäta. Mina nagu sõnn ikka jonnin vastu:P Tihtipeale sõidame Infrenisele külla ja ratsutame Anne-Maiga koos.



Stefan sai omale uue kodu ja nüüd on poni koplis kahe vana hobusega- Juku ning Morganiga. Üks Vladimiri raskeveohobune ja teine lihtsalt jämekas, kes käis ka kunagi vankri ees. Nende hambaid poni kardab, eriti Morgani. Jukuga vahel isegi mängivad. Päeval lastakse vahepeal varsaga kokku platsile möllama. Pikka aega jälgisin neid, päris huvitavaid asju tegid:D Poni üritab Vikit jalgadest hammustada, selle peale viskab Viki põlvili. Püsti tõustes hakkab oma pead, kaela vastu poni selga jõuga sügama, joostes, mis omakorda ärritab poni, nii nad seal edasi tagasi jooksid. Kahju et digikat polnud kaasas. Poni nagu varsake mängis kaasa.


Täna tegin ponile nöörpäitsed. Ma tegin neid vist 4 tundi, et rahuldavat tulemust saada:D Poes ma pole varsa, shetlandi suurust nöörpäitseid veel näinud, seega tuli oma närve kulutada.. Kusjuures tulemusega jäin rahule, arvestades seda, et tegin esimest korda. Otsisin netist spetsiaalsed sõlmed ja õpetused välja. Kõige raskem ongi mingi fiador sõlme tegemine, mis läks mul oma 10 korda vähemalt sassi. 4m nööri läks. Natuke nõme on, et päitsed on valged, aga see oli parima jämeduse ja pehmusega nöör, mis ma leidsin. Mul juba uued ideed järgmiseks korraks, kui tegema hakkan.


Naljakas on lugeda Hanksi või Sammi blogi. Just üks asi häirib mind ja andnud kõvasti mõtlemisainet viimasel ajal. Ehk siis TULEVIK. Mõlemas blogis teemad, kus räägitud sellest, mis saama hakkab. Sammi on nüüd ratsastatud ja Tuuli ei tea, kas tahabki nii väga rännakut sõita ja Lily ei tea mida Hanksiga peale hakata:P ( Loodan, et kumbki pole vastu, et teid näidetena kasutasin:D, kui on siis kirjutage siva kommentaar ja muudan ära) Sõber on ta mul nagunii- aga veel? Varem oli võistlusponi kaa- nüüd ma enam ei tea. Mõnes mõttes on tore võistelda, AGA. Ma olen suur talle nii ehk naa, aga ma ei näe enam mõtet teda hüppama sundida. Ma pole sügise algusest saati isegi normaalset hüppetrenni teinud. Võistlustel on alati nii tore olnud, meie enamused esinemised on naljakalt välja kukkunud. Mõni teine kord ehk kirjutan, millega me hakkame oleme kõik saanud, sest muidu venib see postitus väga pikaks.


Aina rohkem olen kriitiline teiste inimeste ja enda suhtes ja jälgin seda, kuidas ratsutatakse. Kogu aeg jääb mulle ette, et inimesed karistavad hobuseid enda vigade pärast. Ma ei taha nii, tahan teisiti...

8 Comments:

Blogger Lili said...

Tead, mina ei teadnud ka mitte midagi alguses natural horsemanshipist ja ei tea ka praegu eriti midagi, me õpime hobusega koos. Kui keegi sulle alguse kätte näitaks ja natukenegi sind juhendaks, siis edasi tuleb juba nii või teisiti ise minna ja ise mõelda, mis edasi saama hakkab. See on raske, isegi väga, aga mina ei ole kordagi kahetsenud, et selle teekonna ette võtsin, sest see suhe, mis mul oma hobusega on, on kordumatu ja kõige parem, mis olla saab. Mu enda hobune oli alguses (kui ta sain) väga halbade kommetega ja ülimalt põikpäine, aga hobusega tema moodi suheldes see muutub, nagu nõiaväel, ma ütleks:D Ma usun, et sa oled lugenud mu blogi algusest peale ja võid ise ka tunnistada, kuidas Hanks muutunud on ja minu mõttemaailm ka...kardinaalselt. Ja ma ei pahanda, et meid siia näiteks tõid, pigem positiivne minu meelest, et keegigi sellest lugu peab, mida me teeme (sest kui aus olla, siis minusuguseid, kes tegelevad selle natural horsemanshipiga, peetakse napakateks:D)!:)

1:28 AM  
Blogger mrponi said...

jah, eks ta ole. Väga kahju on et ma sellest horsemanshipi värgist varem midagi ei teadnud, kui teda ratsastasin. Sel ajal alles iseloom kujunes, siis oleks palju andnud muuta, praegu kardan, et see pole võimalik, vähemalt mitte nii kardinaalselt, kui teil hanksiga;)
Poni oli täiesti koera kommetega:D ründas, hüppas kapjadega selga (endise omaniku naisele) ja hammustas. ta on ka tohutult muutunud, aga see kõik on jätnud jälje ja tõenäoliselt see jääb tema loomusesse lihtsalt. Ma olen küll väga püüdnud temast seda olemust välja juurida, aga hetkel tundub et minu praeguste teadmistega ei saa seda olematuks muuta...
Viimane kord kui käisin siis panin tähele, et niisama kõrvu ei liduta, aga kui boksis on siis kõrvad käivad koguaeg ette-taha.
Tegelikult, kui raha saan siis võiks vestelda veits nende ihaste tegijatega:P
Aga sina kirjuta oma blogi usinasti edasi:D See sisustab minu mõttetuid päevi, kui ma poni juurde ei jõua:D

1:19 PM  
Blogger Lili said...

Mina juba naljalt enda blogi kirjutamist ei jäta:P Aga sulle innustuseks nii palju, et mu ühel kunagisel tuttaval oli ponikasvu ilus hall ruun, kes hakkas ka omavolitsema, ründas nii hammaste, jalgade kui lihtsalt peale hüppamisega ja tänu natural horsemanshipile muutus see hobune 100%. Ta ei olnud ka natural horsemanshipi alustamise ajal enam väga noor ja ka tal on väga ego iseloom välja kujunenud, aga tasa-pisi sai see tuttav oma hobusega kõikidest probleemidest jagu...temalt ma üldse esimest korda kuulsin sellisest asjast nagu natural horsemanship:P Ma usun, et Poni annaks veel paremaks muuta, kuigi arvan, et Sinu jaoks ta on juba parim:P

11:29 PM  
Blogger mrponi said...

jah, tegelt usun, et palju annaks veel ära teha, aga sa ei kujuta ette kui kiiresti tema kõrvad liiguvad:D
Võibolla ta ei teegi seda õeluse ja viha pärast, aga komme igal juhul külge jäänud. Usaldan küll teda ja julgen suht kõike teha, seda hirmu küll enam pole et kallale tuleks, hammustaks või lööks. Aga samas omaniku meest ta tahtis mõni aeg tagasi lüüa, nii et mina ka ei tea... talle pole kunagi mehed meeldinud:D
Minu poni parim jah:) kuid alati annaks veel paremini kõike teha:P
Aga innustus oli väga hea, nüüd lohutan sellega ennast, et lootust veel on :)
Eks me ürita..
Hoian nüüd pöialt teile, uue etapi alguses(Y):D

8:04 AM  
Blogger Lili said...

Tänud!:) Meil ei ole sadulatki veel:P, aga ehk järgmisel kuul annab hankida...ega ma enne selga ei lähe nii kui nii, kui maatöö korralikult tehtud on, hobune on mul nüüd tükk aega enne lapsepõlve lõppu lebotada saanud ja saab veel mingi aprilli keskpaigani...siis hakkame tööle...:P Kui ma koju neti saan, siis võiksime msniski rääkida, huvitav on muljeid ja kogemusi vahetada:)

11:24 PM  
Blogger mrponi said...

jap, nii kui neti saad, siis anna teada:) hea topic meil siin:D
Hakkame koos sadulaid otsima siis:D
Natuke isegi kadestan teid, tahaks ise kõik selle uuesti läbi teha:P nii mõnus on kui kindel siht silme ees:)

1:07 PM  
Blogger Lili said...

Tegelt on suht segane praegu kõik:P...aga selles mõttes on küll siht silme ees, et ma tean, kuhu ma jõuda tahan oma hobusega lõpuks...seda ainult ei tea, kuidas sinna saada:D

11:19 PM  
Blogger mrponi said...

Tuttav tunne:D aga ratsastamise juures on minu arust tore see et seal kiiret arengut näha lühikese aja jooksul:P

2:08 PM  

Post a Comment

<< Home